moshaverrkhob
moshaverrkhob

با شروع سن بلوغ و آغاز دوره ي نوجواني آموزش هاي جنسي تبديل به يكي از اساسي ترين موضوعات مي شوند.

لازم است تا آموزش مسائل جنسي به نوجوانان بايد با ظرافت انجام گيرد. هرچند ممكن است شما به عنوان والدين چنين احساس كنيد كه از آمادگي و اطلاعات لازم براي پاسخ گويي به سئوالات نوجوان برخوردار نيستيد ولي بهتر آن است كه آموزش در منزل و از زبان خود شما به عنوان دلسوزترين فرد براي فرزندتان صورت گيرد.

در بسياري از موارد، عدم آگاهي والدين از شيوه ي صحيح ارايه ي آموزش هاي جنسي باعث مي شود تا نوجوان‌ از طريق دوستان و همسالان پاسخ بسياري از سؤالات خود را به دست آورد كه در برخي موارد گمراه كننده است و زمينه را براي انحراف نوجوان آماده مي‌سازد.

با ادامه ي مطلب همراه باشيد تا شما را با نكات اساسي تربيت جنسي نوجوانان بيشتر آشنا كنيم.

آموزش هاي جنسي به نوجوانان چگونه انجام شود؟
آموزش به نوجوان بايد در دو قسمت انجام شود:

1. تشريح و بحث در مورد وضعيت ظاهري و چگونگي بهداشت بدن
در مورد دختران با شروع مرحله بلوغ، آگاهي و صحبت كردن در مورد آن را شروع كنيد تا با بروز برخي حالات در خود دچار شوك نشود

2. مسائل اخلاقي، خطرات و فوايد مسائل جنسي
بخش مهمي ا ز آموزش هاي جنسي آن است كه بتوايند در مورد حقايق جنسي با فرزندتان صحبت كنيد. در اين زمينه لازم است از هرگونه دروغ پرهيز كنيد و حقايق را بيان كنيد.

به خاطر داشته باشيد كه ارايه ي پاسخ هاي كلي و مبهم نمي تواند فرزندتان را قانع كند. پس شفاف و روشن باشيد و ازبيان زود به هنگام و يا ديرتر از موعد نكات جنسي خودداري كنيد.

همچنين ميزان اطلاعات بايد متناسب با رشد جنسي نوجوان تان باشد. در دخترها از 10 تا 17 سالگي و در پسرها از 12 تا 19 سالگي زمان مناسبي خواهد بود.

يكي از روش هاي مناسب براي ارايه ي پاسخ صحيح ان است كه اگر در پاسخ گويي به سئوالات نوجوان تان دچار ترديد هستيد به او بگوييد كه فردا جواب سوالش را مي دهيد.

مراقب باشيد كه زياد فردا، فردا نكنيد. زيرا در اين موقع ممكن است نوجوان شما به سراغ كسي ديگر برود. همچنين بدترين جواب اين است كه بگويد تو هنوز كوچك هستي. مسلما زماني كه نوجوان سئوالي مي پرسد چيزي در ذهن خود دارد.

 

با گرايش نوجوان به جنس مخالف چگونه برخورد كنيم؟
در اين سنين غريزه جنسي در فرزند نوجوان شما فعال تر از قبل مي شود و موجب ايجاد گرايشاتي نسبت به جنس مخالف مي شود كه يك امر طبيعي است و نبايد نگران و دستپاچه شويد.

بهتر است اطلاعات خود را در زمينه چگونگي آموزش ارتباط با جنس مخالف، چگونگي كنترل آن و خطرات آن به روز نگه داريد تا بتوانيد اطلاعات لازم را به او منتقل كنيد.

هرگونه افراط و تفريط در ارايه ي اطلاعات صحيح به فرزندتان مي تواند ناكارآمد باشد و لازم است تا متناسب با شرايط جسمي، زماني و ميزان درك و فهم اوعمل كنيد.

نكات زير در خصوص ارتباط با جنس مخالف به شما كمك مي كند تا بتوانيد بهترين شيوه ي عمل را در پيش بگيريد و از ايجاد مشكل خودداري كنيد:

منبع : كودك و نوجوان-مهم ترين دانستني هاي تربيت جنسي نوجوانان

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۴۲:۵۰ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی