moshaverrkhob
moshaverrkhob

يكي از معضلات اصلي بسياري از جوامع امروزي جدايي و طلاق زن و شوهر ها است كه آمار ان روز به روز و به خصوص در جامعه ما در ساليان اخير رو به افزايش بوده است. بسياري از زن و شوهرها به دليل عدم شناخت مناسب از يكديگر و به هر دليلي ازدواج نموده و پس از مدتي متوجه مي شوند كه براي يكديگر مناسب نبوده و به دنبال جدايي مي روند و در اين بين اگر آن ها صاحب فرزندي نشده باشند موضوع خيلي مطلوب تر به نظر مي رسد چرا كه در اين صورت تنها پدر و مادر قصد جدايي داشته و در اين بين موضوع زندگي و اينده يك كودك نيز مطرح نيست.

احتمال اينكه يك كودك طلاق به بيماري و اختلالات روحي رواني مانند عصبانيت پرخاشگري و انزوا گرفتار شود بسيار زياد است. واكنش كودكان در موضوع طلاق و جدايي والدين شان از هم موضوع و واكنشي متفاوت خواهد بود برخ از آن ها ممكن است دچار عصبانيت ها و بد اخلاقي هاي شديد و برخي ممكن است دچار افسردگي و گاهي هم ممكن است كودك به انزوا و گوشه گيري مبتلا شده و زندگي پر استرسي را دنبال نمايد. براي همين اگر خانواده اي از هم پاشيده شده و در اين بين كودك با يكي از والدين خود زندگي مي كند ان شخص بايد مواردي را در رابطه با ارتباط با فرزند خود مد نظر قرار دهد كه در ادامه به بررسي برخي از مهم ترين ان ها مي پردازيم. هنگامي كه پدر يا مادر يك كودك طلاق با او در ارتباط است بايد تمامي توجه خود را به او معطوف نمايد مثلا اگر پدر يا مادر مشغول انجام كاري با كامپيوتر يا گوشي موبايل خود است بايد ان را كنار گذاشته و با تمام وجود تمام توجه خود را به كودك معطوف نمايد تا كودك حس نكند كه تنها است و كسي به او توجه نمي كند.

نيازي نيست كه در مورد طلاقي كه صورت گرفته و مشكلات كنوني از لحاظ مالي و عاطفي مرتب با كودك صحبت كنيد چرا كه ممكن است سبب افزايش استرس در او شويد لذا به جاي مطرح كردن اين گونه موضوعات مي توانيد احساسات خود را بيان كنيد و اجازه دهيد كه كودك نيز به بيان حس خود پرداخته تا بدين گونه از استرس او كاسته و رابطه اي گرم تر و صميمي تر با او برقرار نماييد و از اينكه او حس تنهايي و بي كسي و فقدان يكي از والدين را داشته باشد جلوگيري كنيد. در اين هنگام گاهي كودك براي بيان حس خود عاجز بوده و نمي داند كه چگونه بايد حسش را بيان كند و اگر اين اتفاق افتاد به نظر مي رسد كه مي توانيد تا حدودي در ارتباط با طلاقي كه صورت گرفته با او بحث كنيد مثلا بگوييد كه دوست داري در رابطه با جدايي با مادرت يا پدرت با تو حرف بزنم؟ و يا اينكه بگويد عزيزم چه حسي داري و به هر ترتيب سعي كنيد كه به او نزديك شده و اين امكان را به او بدهيد تا بتواند حسش را با شما در ميان گذاشته و به نوعي از نظر روحي و رواني تخليه شود. هيچ گاه در حضور كودك خود از همسرتان كه از او جدا شديد گلايه و شكايت و انتقاد نكنيد چون كودك طلاق ممكن است كه وابستگي هاي عاطفي يا حسي به او داشته باشد و در اين بين اگر شما مسوول نگهداري از او شده ايد رابطه اش با شما بد شود و ديگر نتوانيد به خوبي با او ارتباط برقرار كرده و حس تنهايي و انزوا در او بيش از پيش شود.

 

منبع : كودك و نوجوان-كودك طلاق

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۳۲:۱۴ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی