moshaverrkhob
moshaverrkhob

شاخه زوج درماني و مشاوره ازدواج از روان درماني به كساني پيشنهاد مي شود كه در ارتباطشان دچار دلسردي و تنش شده اند، به جدايي فكر مي كنند يا تصميم دارند كه صميميت و درك متقابلشان را بهتر كنند.

زوج درماني
در زوج درماني تمركز بر روي خود رابطه است، اگر چه هر يك از طرفين بايد بر روي شناخت و اصلاح خود تمركز داشته باشند.

چه زماني زوج درماني پيشنهاد مي شود؟
زوج ها به دلايل زيادي چون دعوا و ستيزه هاي شديد، مشكلات ارتباطي، نارضايتي جنسي و خيانت به دنبال مشاوره مي روند. پيشنهاد ما اين است كه به محض اين كه نارضاتي رخ داد به مشاور مراجعه كنيد، چرا كه هر چه از نارضايتي ها و اختلافات شما بگذرد و چاره اي براي آن نجوييد در آينده نياز به صرف زمان و انرژي بيشتري براي ترميم رابطه تان داريد.

حتي گاه مشاوره مي تواند به يك زوج در حال جدايي كمك كند كه رابطه شان را با احترام و درك متقابل تمام كرده و كمترين آسيب ممكن را پس از پايان ارتباط دوستي يا زناشويي خود متحمل شوند.

زماني كه زوجين مدام با يكديگر مشاجره و بحث دارند، از صحبت كردن با هم فراري هستند يا به طور كلي در ارتباط برقرار كردن با يكديگر ناتوان هستند، هيچ گاه رابطه شان اصلاح نخواهد شد. بنا بر آنچه گفته شد و طي مطالعات فراواني كه دانشمندان در اين زمينه انجام داده اند، ما معتقديم كه هدف اول از زوج درماني، بهبود و اصلاح شيوه هاي ارتباطي زوج با يكديگر، چگونگي حل و فصل كردن مشكلات و مجادلات با يكديگر و يادگيري فنون مذاكره و گوش دادن مؤثر است. بنابراين اول قدم در زوج درماني، كمك به شماست تا بتوانيد احساساتتان را شفاف بيان كنيد، آرامشتان را حفظ كنيد و از مهارت هاي ارتباطي سالم براي حل مشكلات قديمي و جديد خود استفاده كنيد.

از جلسات زوج درماني خود بايد چه انتظاري داشته باشيد؟
در گام اول بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه درمان موفق نتيجه همكاري زوجين با درمانگر است. بنابراين تلاش و پيگيري افراد براي حل مشكلاتشان اساسي ترين شرط بهبود رابطه است.

در اين صورت زوجين مي توانند انتظار داشته باشند كه شنونده و پيام دهنده بهتري شوند و راه هاي جديدي براي حمايت از يكديگر پيدا كنند.

اهداف جلسات توسط مشاور با نظر مراجعين برنامه ريزي مي شود و براي رسيدن به اين اهداف، هر يك از طرفين بايد آمادگي اين را داشته باشند كه نقاط قوت و شعف خود را بپذيرند، نقش ها و مسئوليت هايشان را به عهده بگيرند و براي اين كه بحث و مجادله در طول جلسات درماني رخ دهد امر غير عادي نيست، اما مشاور شما بايد با بي طرفي و عدم جانبداري و تكيه بر دانش تخصصي خود اين موضوعات را رفع خواهد كرد.

برخي از مشاوران جلسات فردي تكميلي را به زوجين به عنوان بخشي از درمان پيشنهاد مي كنند و برخي ممكن است جلسات فردي را در صورت درخواست زوجين پيشنهاد كنند.

دوستي و مشاوره ازدواجتعداد جلسات، مدت و كارآيي آن
مشاوره زوج درماني اغلب هفته اي يك جلسه برگزار مي شود ولي اين موضوع به اهداف درمان شما، برنامه ريزي درماني مشاورتان و اين كه آيا جلسات شما به صورت فردي يا گروهي برگزار مي شود، بستگي دارد.

مشاوره اغلب كوتاه مدت است و هر جلسه درماني آن بين يك الي دو ساعت با صلاحديد مشاورتان تنظيم مي شود.

هر چند ما به شما پيشنهاد مي كنيم زوج درمانگرتان را بعد از اتمام درمان در سال 2 الي 3 بار ملاقات كرده و از رابطه بهبود يافته تان مراقبت كنيد.

مشاوره ازدواج
شاخه اي از زوج درماني به مشاوره هاي قبل از ازدواج اختصاص دارد.

در اين شاخه از روان درماني مشاوره به 2 زوج در حال ازدواج كمك مي كند تا شناخت بهتري بر روي ويژگي هاي خود و شريكشان پيدا كنند، نقاط قوت و ضعف خود را شناسايي كنند، بر روي اختلالات رفتاري خود كار كنند، اختلافات و مشاجراتشان را با يكديگر حل كنند و در نهايت ديد درست و صحيحي در ارتباط با ازدواج و جنس مخالف خود (با يادگيري تفاوت هاي جنسيتي و شيوه برخورد صحيح با آن) پيدا كنند.

مشاور قبل از ازدواج شما با انجام تست ها و مصاحبه باليني دقيق مي تواند اطلاعات دقيقي به شما ارائه دهد تا شما را از ازدواجتان مطمئن سازد.

منبع :كانون مشاوران ايران-زوج درماني و مشاوره ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۱۴:۳۳ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی