moshaverrkhob
moshaverrkhob

همان طور كه همه ما مي دانيم دوران نوجواني به دليل وجود شرايط ويژگي هاي خاصش مي تواند يكي از حساس ترين و در واقع مهم ترين نقطه زندگي هر فردي باشد. در دوران نوجواني فرد شخصيت او تحت تاثير عوامل مهم و مختلفي قرار مي گيرد و تغييراتي اساسي در خلقيات و رفتارهاي نوجوان به وجود مي اورد كه در نتيجه آن يكي از مهم ترين اختلالاتي كه مي تواند براي نوجوان پيش بيايد مي باشد. اگر والدين فرد در اين دوران حساس توانايي درك و شناخت تغييرات رفتاري و ويژگي هاي نوجوان شان را نداشته باشند باعث به وجود آمدن تنش ها و مشكلات بيشتري در او مي شوند كه در اين حالت دانش و آگاهي والدين مي تواند جلوي بسياري از مشكلات دوران نوجواني را گرفته و از ميزان استرس فرد نوجوان به شدت بكاهد.

در واقع آگاهي از اينكه به چه علت نوجوان به اختلال استرس مبتلا شده است مي تواند كمك موثري براي يافتن راه حل مطلوب و در نهايت كاهش استرس نوجوان بكند. استرس اختلالي است كه در نتيجه وجود فشارها و تنش ها در زندگي شخص براي او به وجود مي آيد كه در حالت عادي و در زماني كه فرد تنها در موارد خاص به آن مبتلا شود زياد نگران كننده نيست اما اگر زماني طولاني به اين اختلال مبتلا شويم لازم است اقدامات لازم براي بهبود آن را در دستور كار قرار دهيم. استرس حالت و واكنشي است كه در مقابله با فشارها و تنش هاي موجود در محيط زندگي كار و تحصيل و يا هر محيط ديگري براي فرد به وجود مي آيد. البته عوامل دروني نيز مي تواند از عوامل اصلي بروز استرس در نوجوان باشد مثلا تمايل به پذيرفته شدن توسط ديگران كه در دوران نوجواني نيز به شدت افزايش مي بايد يكي از دلايل اصلي است. استرس تا حدي براي بدن نياز است و در واقع فردي كه هيچ گونه استرسي در زندگي تجربه نكند در واقع نرمال نمي باشد ولي اگر استرس در يك شخص هم از حد مجاز و بازه زماني مجاز فراتر رود نگران كننده خواهد بود و نياز به درمان دارد.

منبع :استرس در نوجواني- تربيت كودك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۰:۲۸ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی