moshaverrkhob
moshaverrkhob

شايد شما هم جزء ان دسته از افراد هستيد كه قصد داريد تا براي حل مشكلات تان به مشاور يا روانشناس مراجعه كنيد و براي انتخاب مركز مشاوره مناسب با مشكل مواجه هستيد.

ممكن است افكار و نگراني هايي از اين قبيل داشته باشيد كه ” از كجا بدانم متخصص است؟ اگر قضاوتم كرد چه؟ مشكلم را بارها و بارها گفته ام. اگر باز هم به نتيجه نرسيدم چه؟ آيا حرف هايم محرمانه باقي مي ماند؟ و..”

به هنگام مراجعه به مشاور و يا مركز مشاوره روبه رو شدن با چنين افكاري كاملا طبيعي است.

آنچه مهم است اين است كه بتوانيد با افكارتان به درستي روبه رو شويد و با دانستن ويژگي هاي يك مشاور خوب، از صحت انتخاب تان مطمين شويد.

با ادامه ي مطلب همراه باشيد تا شما را با مهم ترين و اساسي ترين ويژگي هاي يك مركز مشاوره خوب آشنا كنيم.

بهترين مشاور و ويژگي هاي آن

تا به حال به اين فكر كرده ايد كه مشاور خوب چه ويژگي هايي دارد؟

آيا اينكه به هنگام مراجعه به فردي احساس مي كنيد به اندازه ي كافي خودتان هستيد، آرامش داريد و مي توانيد در مورد مشكلات تان صحبت كنيد اما در مواجهه با يك مشاور ديگر چنين حالاتي را نداريد اتفاقي است؟

به عبارت ديگر لازم است يك مشاور چه ويژگي هايي داشته باشد تا شما بتوانيد به او به عنوان فردي ناآشنا اطمينان كنيد و شخصي ترين مسايل تان را عنوان كنيد.

اين ويژگي ها عبارتند از :

۱٫ خودش است و نقش بازي نمي كند.

قرار است تا در مواجهه با يك مشاور خوب بتوانيد نقاب هاي روزانه ي تان را كنار بگذاريد و خود واقعي تان را نشان دهيد.

اين مساله زماني اتفاق مي افتد كه مشاورتان فردي اصيل باشد و نقش بازي نكند.

در غير اين صورت ممكن است احساس كنيد براي گفتن افكار، احساسات، خاطرات و داستان زندگي تان راحت نيستيد و جلساتي سطحي و بي اثر را دنبال مي كنيد.

۲٫ به احساسات تان توجه مي كند.

مشاور خوب فردي است كه مي تواند احساسات واقعي تان را درك كند و آن ها را مورد توجه قرار دهد.

در حقيقت او همانند كوهي فاقد احساس رو به روي تان نمي نشيند بلكه تلاش مي كند تا وارد دنياي تان شود و مسايل را به گونه اي كه شما درك كرده ايد، مورد توجه قرار دهد.

اما آيا اين به تنهايي كافي است؟ نه. پس مورد سوم را دنبال كنيد.

۳٫ روش خاصي براي حل مشكلات تان دارد.

مشاور متخصص، از يك روش درماني خاص به منظور حل مشكلات تان استفاده مي كند كه رويكرد نظري او را تشكيل مي دهد.

بنابراين صرف گوش دادن به حرف ها و احساسات تان كافي نيست و اگرچه ممكن است احساس خوبي در شما ايجاد كند اما نمي تواند به تنهايي منجر به حل مساله شود.

بنابراين مي توانيد از مشاورتان بخواهيد تا رويكردش را در ارتباط با شما توضيح دهد.

حتي اگر اين سوال را نپرسيد مشاور متخصص فردي است كه در طول جلسات درماني، تلاش مي كند تا تكنيك ها و روش هاي موثري را براي حل مساله به شما آموزش دهد.

۴٫ به جاي شما تصميم نمي گيرد اما به شما كمك مي كند.

اگر با مشاوري رو به رو هستيد كه دايما به جاي تان تصميم مي گيرد، راه حل مي دهد و از اين طريق شما را به خود وابسته نگه داشته است بايد بدانيد كه با فردي غير حرفه اي روبه رو هستيد.

ممكن است در شرايطي كه اوضاع روحي خوبي نداريد، اين حالت براي تان خوشايند باشد اما پس از مدتي خواهيد ديد كه به فردي وابسته تبديل شده ايد كه انتخاب كردن براي تان سخت است.

بنابراين همواره به ياد داشته باشيد كه مشاور خوب كسي است كه به شما كمك مي كند تا توانمند شويد و به استقلال شخصي دست يابيد و از رشد و پيشرفت شما لذت مي برد.

 

منبع :بهترين مركز مشاوره كجاست؟- مركز مشاوره روانشناسي مشاورانه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۴۴:۴۳ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی