moshaverrkhob
moshaverrkhob

انسان همواره در حال قرار گرفتن در شرايطي گوناگون است شرايطي كه مي طلبد تا آدمي در آن رفتارهاي متفاوتي را از خود نشان دهد. از همان ابتداي تولد انسان شروع به شناختن ميكند شناختن محيطي جديد، آدمي هاي جديد، رفتار هاي جديد و روابط جديد و در اين راه همواره در حال رشد، تكامل و نشان دادن استعدادهاي خود است. اجتماعي بودن نيز نوعي از روابطي است كه انسان همواره در حال پيشرفت و تكامل آن است.

اين خصلت ريشه در تاريخ انسان دارد زيرا تا آنجايي كه ذهن انسان ياري مي كند در تاريخ بشريت همواره انسان ها سعي در زندگي گروهي داشته و دوست داشتن تا روابط اجتماعي مختلفي را برقرار كنند.

مركز مشاوره خانواده و  مركز مشاوره ازدواج ارائه دهنده برترين خدمات روانشناسي و مشاوره بنابراين مي توان گفت كه انسان ذاتاً موجودي اجتماعي است بنابراين در محيطي كه زندگي مي كند سعي دارد با انسان هاي ديگر رابطه برقرار كرده و دوستاني را براي خود برگزيند تا در تمامي حالات زندگي همراهش باشند البته اوج نقطه اجتماعي بودن يك فرد انتخاب كردن همسر و ازدواج مي باشد.

اجتماعي بودن و مركز مشاوره خوب
اما در اين ميان بسياري از افراد از برقراري ارتباطات اجتماعي عاجز بوده و اين توانايي را در خود نمي بينند بنابراين مشكلات متعددي همچون افسردگي و تنهايي را تجربه مي كنند. برقراري ارتباطات اجتماعي و نحوه دوست يابي كاملاً بستگي به خود فرد دارد. فرد مي تواند اجتماعي باشد و يا كاملاً گوشه گير باشد. طبق تحقيقاتي كه چند سال پيش در كشور آمريكا صورت گرفت، نشان داده شد كه خجالتي بودن و يا اجتماعي بودن افراد به عوامل ژنتيكي و ارثي و فرهنگي ارتباط زيادي داشته و مي توان اين نتايج ار تا حد بسياري به مردم دنيا تعميم داد. دوست يابي مهارتي است كه در ذات انسان نهفته است و فقط كافيست كمي براي آن تلاش كرد. انسان نياز به برقراري ارتباط با ديگران دارد و اگر قادر به اين كار نباشد گوشه گير خواهد شد و مشكلات روحي و رواني  بسياري را خواهد داشت.

اولين گام براي اجتماعي شدن
در اولين گام براي برقراري ارتباط مي بايست اعتماد به نفس خود را افزايش داده و سعي كنيدبه افراد اعتماد كنيد. اگر شما نتوانيد به افطرافيان خود اعتماد كنيد قطعاً آنان نيز به شما اعتماد نكرده و بدين ترتيب نمي توانيد ارتباط برقرار كنيد. البته اعتماد سريع و بي جا هم درست نبوده و مي تواند زمينه هاي سوء استفاده را فراهم نمايد.با طرف مقابلتان بت ملايمت و به دور از تنش صحبت كنيد و سعي كنيد همواره در بحث ها شركت كرده و نظرات خود را با دليل بيان نماييد. احساس شوخ طبعي و شادي را در خود افزايش دهيد باور كنيد هيچ كس دوست ندارد با كسي دوست باشد كه همواره بداخلاق و اخمو است. به سخنان فرد مقابلتان با دقت گوش كنيد و با تامل جوابگو باشيد و سعي كنيد در صحبتتان از بيان سخنان تلخ و نا خوشايند دوري كرده و بيشتر با خوبي و رويي خوش سخن بگوييد. از اطرافيان خود توقعات بي جا نداشته و همواره سعي كنيد دوستتان را همانطور كه هست بپزيريد.

در اينجا بايد به اين نكته اشاره كنيم كه والدين نيز نقش به سزايي در نوع برخورد فرزندانشان در جامعه دارند. آنان مي توانند تاثير خوب و يا بدي در سنين نوجواني بر روي فرزندشان بگذارند. به عبارت ديگر به دليل انكه دوست يابي و روابط اجتماعي باعث شكل گيري شخصيت اجتماعي فرزندتان مي شود بايد به طور غير مستقيم دقت كنيد غير مستقيم بر روي رفتار ها و دوستان فرزندتان نظارت داشته و او را راهنمايي نماييد. بنابراين تاكيد به دوري از گوشه گيري و انزوا و تمرين بر روي مهارت هاي اجتماعي و دوست يابي از مهمترين توصيه هاي مشاوران بوده و آرزو دارند تا بتوانيد به دور از مشكلات اجتماعي، زندگي اجتماعي و شخصيت فردي خوبي داشته و آن را به عنوان ويژگي مثبت در جامعه به كار گيرند.

شماره هاي تماس 01

افسردگي با مشاوره بدون نياز به دارو درمان ميشه؟
به نظر شما افسردگي با مشاوره بدون نياز به دارو درمان ميشه؟

پاسخ

اگه شدتش زياد باشه ممكنه حل بشه

دوست عزيز افسردگي يعني اينكه فكر شما در گذشته سير ميكنه و به همين خاطر اين حالت براي شما به وجود مياد …

بهترين راه حل اينه كه ببينيد چه فكري اين حالت رو در شما به وجود اورده …

و در اين راه مشاور ميتونه بهتون كمك كنه ولي داروهايي هستن كه ميتونن به شما ارامش بدن و سيستم هورموني شمارو تنظيم بكنن تا شما بهتر بتونيد در اين مسير موفق بشيد…

مشاوره آنلاين با شماره تلفن هاي :
۸۸۴۲۲۴۹۵
۸۸۴۷۲۸۶۴
سايت تخصصي مشاوره
http://www.moshaver.co

منبع :اجتماعي بودن را ياد بگيريم- مركز مشاوره

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۹:۱۹ ] [ dr mona ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی