moshaverrkhob moshaverrkhob
|
آيا عشق اول زنان به راحتي فراموش مي شود؟ عشق اول به طور كلي يك تجربه خاص مي باشد اما عشق اول فراتر از آن و چيز ديگري مي باشد، هميشه اولويت تجربه ها لذت بخش ترين آن ها مي باشد و هيچ گاه فراموش نمي شوند. اگر چه بين عشق زنان و مردان تفاوت هايي وجود دارد، اما عشق اول به ويژه براي زنان فراموش نشدني است و براي هميشه در ذهن و دلشان به يادگار باقي مي ماند، زماني كه عشق اول يادآوري مي شود انبوهي از احساسات مختلف را به دنبال دارد. اما هر كس در زندگي اش به بينش عميقي نسبت به اين موضوع رسيده است كه بهتر است براي رشد و پيشرفت خود، عشق اول را فراموش كرده و از اين مرحله عبور كند، اما زنان نمي دانند كه چطور عشق اولشان را فراموش كنند؟ در اين مقاله سعي داريم به اين سوال پاسخ دهيم. چرا فراموش كردن عشق اول زنان راحت نيست؟ در اين صورت سرزنش كردن خود فايده اي ندارد و در بسياري از اوقات شرايط را بدتر مي كند اگرچه فراموش كردن عشق اول دشوار مي باشد اما غيرممكن نيست. براي فراموشي مي توانيد در جلسات روان درماني شركت كنيد به طور معمول روانشناس در اين جلسات دلايلي مبتني بر اين كه نمي توانيد عشق اول خودتان را فراموش كنيد ارائه مي دهد و شما را در جهت كنار آمدن با آن و يافتن عشق جديد راهنمايي مي كند، در ادامه مقاله به برخي از اين دلايل مي پردازيم: قدرتمند بودن عشق اول عشق براي اولين بار باعث مي شود تا بهترين حس هاي دنيا به سراغ بيايد، زيرا هيچ گاه اين چنين تجربه اي نداشته ايد و براي شما جديد و تازه است. عشق اول زنان اين كه دوستانه از يكديگر جدا شويد يا با جر و بحث در اصل قضيه تفاوتي ندارد زيرا احتمال دارد هر زماني در آينده به ياد عشق تان بيفتد و خاطرات و حسرت و دلتنگي به سراغتان آيد. خاصيت پاك بودن عشق اول منبع:كانون مشاوران ايران-عشق اول زنان | آيا براحتي فراموش مي شود؟ ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
ممكن است عجيب به نظر برسد كه كودكاني كه به ديگران صدمه ميزنند در واقع كودكاني ترسو هستند! ترسهايي كه منجر به ايجاد مشكل در كودك آسيب رسان مي شود، معمولا ريشه در تجارب ترس اوليه در زندگي اش دارد، با وجود اينكه كودك به هيچ وجه ترسو به نظر نمي رسد! كودك وحشت زده براي مديريت ترسش، رفتارهاي پرخاشگرانه اي را توليد مي كند كه اين رفتارها هر زماني كه او احساس تنش كند، شعله ور مي شوند. به جاي گريه يا صحبت كردن، وقتي كه از چيزي ميترسد، وحشت زده و هول مي شود، و اين امر ترسش را تشديد مي كند طوري كه نمي تواند درخواست كمك كند. به منظور كمك به يك كودك ترسو، لازم نيست كه حتما دليل ترسو بودنش را بدانيد. آنچه كه لازم است انجام اقداماتي براي افزايش حس ايمني اش و برقرار كردن ارتباط با شماست، چه پدر مادر او باشيد چه يك مراقب و يا يك دوست محبوب او. همچنين شما بايد اقداماتي براي جلوگيري از هرگونه اسيب رساندن تكانشي او به ديگران انجام دهيد. همانگونه كه شما با او ارتباط برقرار مي كنيد و از او محافظت مي كنيد، كودك احساسات اتشيني كه وي را به كتك زدن سوق مي دهد با شما در ميان مي گذارد. گوش دادن به احساسات يك كودك در حالي كه مانع از آسيب رساني او به شخص ديگري مي شويد، به او اجازه مي دهد تا ترس هاي پنهانش را آزاد كند. بنابراين او آرام مي شود و به ديگران به عنوان دوستانش نگاه مي كند نه به عنوان يك تهديد. در زير روش هايي براي مقابله با اين رفتارهاي ذكر شده اند: اول، يك ارتباط قوي تر بسازيد: فرصت هايي را براي ارتباط بيشتر و كامل تر ايجاد كنيد. صرف كردن زمان هاي خاص براي او ابزاري است كه براي ايجاد ارتباط،ايده آل است. اگر او بچه خودتان است، تلاش كنيد كه يك زمان خاص كوتاهي را در همان اوايل روز به او اختصاص دهيد، شايد به محض بيدار شدن، به طوري كه كودك شما روز را با پيشنهاد شما درباره ي آنچه كه او مي خواهد براي ۵ يا ۱۰ دقيقه اول روز انجام دهد، آغاز كند. اين كار را با صميميت انجام دهيد، با مهرباني به او توجه كنيد. اين كمك مي كند كه يك كودك بفهمد كه براي شما مهم است، حتي با وجود خواهر و برادرهاي ديگر، يك برنامه ي صبحگاهي و يا تماس هاي تلفني در ابتداي روز كه شما بايد به آنها هم بپردازيد. اگر كودك فرد آشناييست كه جزء خانواده شما نيست، تلاش كنيد كه در اولين فرصتي كه او را ديديد برايش زمان ويژه اي در نظر بگيريد و به او اهميت دهيد. براي مثال،در زمان بازي ،شما ممكن است تعدادي بازي پرسرو صدا يا بازي هايي مثل قايم باشك را براي ارتباط برقرار كردن بين بچه هايي كه با هم بازي مي كنند راه بياندازيد. خودتان را به جمع آنها اضافه كنيد، روي زمين بنشينيد و با آنها به شكلي محبت آميز بازي كنيد. اگر ميتوانيد با برعهده گرفتن نقش فردي كه قدرت كمتري دارد باعث خنده و شادي آنها شويد، شرايطي فراهم كنيد كه بچه ها با هم به منظور”دستگيركردن”شما با بالش ها يا بادكنك ها، يا با بيرون پريدن از جايي كه در بازي قايم باشك براي “ترساندن” شما قايم شده اند، با هم همكاري كنند. وقتي آنها مي خندند (بدون اينكه غلغلك شوند) و حس”برنده” شدن دارند، اين نشان مي دهد كه شما امر اهميت دادن به آن ها را به خوبي انجام داده ايد. خنديدن و احساس ايمني و قدرت بچه ها كه نتيجه ي اهميت دادن به آنهاست،كمك ميكند كه با هم پيوند داشته باشند و تنش هارا كاهش مي دهد و اين امر به آنها كمك مي كند كه در حضور شما احساس امنيت و ارزشمندي و اطمينان خاطر داشته باشند. در يك گردهمايي خانوادگي، شما ممكن است يك بازي گرگم به هوا و يا “من مي خواهم شما را بگيرم” كه بچه ها مي توانند در آن برنده شوند، راه بياندازيد. براي مثال، شما ممكن است دست هايتان را باز كنيد و سعي كنيد به آنها نشان دهيد كه يك خرس بزرگ هستيد. اما تلوتلو بخوريد و مغلوب شويد ونشان دهيد كه از آنها شكست خورديد. ان ها عاشق اين هستند كه بهتر از شما باشند.سپس آنها را نوازش كنيد و مطمئنشان كنيد كه آنها از شما بهترند. درحين بازي با انها تماس چشمي برقرار كنيد. توسط آنها گول بخوريد اما دوباره بلند شويد و تلاش كنيد. اين نوع بازي منجر به ايجاد احساس قدرت خالص در اين نوع كودكان مي شود. يك كودك ممكن است در طول زمان بازي فرصتي پيدا كند تا ناراحتيش را به شيوه اي عملي تر نشان دهد، او ممكن است با آرنج محكم به شما ضربه بزند، يا در كلوچه اي كه به او تعارف مي كنيد نقصي پيدا كند، يا به چشم هاي شما خيره شود و شروع كند با مداد رنگي ديوار خانه تان را خط خطي كند. وقتي شما به ارامي به او نزديك مي شويد تا محدوديت هايي را براي او ايجاد كنيد، دليلي براي گريه كردن، اوقات تلخي پيدا مي كند. اين ابراز احساسات در واقع شروعي براي درمان احساساتيست كه او به همراه دارد، و به احتمال زياد همان احساساتي هستند كه گاهي اوقات او را تحريك به صدمه زدن مي كنند. دوم، وقتي كه او گريه و زاري ميكند شنونده باشيد: به اين معني كه نزديكش بمانيد و متقابلا طوفان عاطفي به راه نيندازيد و به كودك اجازه دهيد كه بداند شما كنار او هستيد. اگر شما از او حمايت كنيد، او ترس ها و ناراحتي هايش را بيرون مي ريزد. اغلب يك كودك به سرعت ،گفتن:”كلوچه من شكسته شده،من يك كلوچه جديد مي خواهم” را با”من مادرم را مي خواهم” عوض مي كند. به مرور شكايت او تبديل به وحشت مي شود. شنونده باشيد. شما لازم نيست كه تلاش كنيد چيزي را رفع و رجوع كنيد. شما فقط فرد مناسبي براي گوش كردن به او هستيد. اجازه دهيد در مورد ضريه خوردن دست يا آرنجش، در مورد نياز داشتن به يك كلوچه كامل، يا در مورد هر نياز فوري ديگري در ان لحظه احساس وحشت كند. بعدا وقت براي باندپيچي كردن دستش يا تهيه كلوچه كامل براي او وجود دارد. در حال حاضر، اجازه دهيد او به شما نشان دهد كه چقدر و چطور ناراحت است. منبع:كانون مشاوران ايران-توقف كتك زدن بچه هاي ديگر ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
نگرش هاي شما به عنوان والد در تشديد مشكل لجبازي و نافرماني در كودكتان تاثير زيادي دارد. همه والدين در مورد فرزندان خود عقايد و نگرش هايي دارند. برخي از اين عقايد منطقي و سودمند و برخي ديگر غير منطقي و بيهوده هستند.عقايد منطقي، عقايدي هستند كه دليلي براي آن ها وجود دارد. انعطاف پذير هستند و منجر به بروز رفتارها و هيجانات متعادل و مناسب مي شوند. عقايد غير منطقي عقايدي هستند كه دليلي براي آن ها وجود ندارد. انعطاف پذير و مطلق هستند،با جهان پيرامون خود هماهنگي ندارند، مانع دستيابي انساني به اهدافش مي گردند و در نهايت به بروز رفتارها وهيجانات نامناسب وناراحت كننده مي انجامند. رفتار والدين احتمالآ مبتني بر تركيبي از عقايد منطقي و غير منطقي در مورد فرزندشان و رفتارهاي مقابله جويانه وي است. نگرش هاي منطقي و غير منطقي والدين،در حد وسط چهار طيف فكري كه در هر فردي وجود دارد، قرار مي گيرد. اين طيف ها عبارتند از : ۱- پرتوقعي- تفكر ترجيحي- بي توجهي ۲- احساس شكست خوردگي- احساس نگراني- بي احساسي.
منبع:كانون مشاوران ايران-لجبازي كودك و نگرش هاي تربيتي نادرست ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
آشنايي با انواع پرخاشگري در روانشناسي و پرخاشگري چيست ؟ آن چه كه از پرخاشگري در نگاه اول به ذهن مان خطور مي كند رفتاري نامعقول، خود خواهانه و حاكي از يك تصميم هيجاني و اشتباه است. چرا پرخاشگري مي كنم و چطور آن را رفع كنم؟ از نظر تكاملي آن چه كه باعث بقاي نسل و پيروزي اجداد مان مي شده برخوردي همراه با پرخاشگري و مبارزه با عامل تهديد كننده جاني و محدوده زندگي يا قلمروشان بود. در روانشناسي پرخاشگري به رفتاري گفته مي شود كه هدف آن ايجاد آزار و اذييت به ديگري است كه معمولا اين كار با هدف انتقام و تنبيه صورت مي گيرد. پرخاشگري اصولا ديگران را هدف مي گيرد اما ممكن است متوجه خود فرد نيز شود. پرخاشگري چيست ؟ پرخاشگري معطوف به خود ممكن است به صورت خود كشي نيز جلوه كند كه اين حالت با خودآزاري فرق دارد كه فرد با مرگ خود قصد انتقام گرفتن، عذاب وجدان و درد دادن به ديگران را دارد. عده اي از روانشناسان (مثلا فرويد) معتقدند پرخاشگري ذاتي بوده و در درون همه انسان ها به صورت يك نيروي نهفته وجود دارد كه در صورت عدم تخليه انباشته مي شود. طرفداران ذاتي بودن پرخاشگري، ورزش كردن و تخليه انرژي از راه جامعه پسندانه را نقطه مقابل تخليه نامطلوب (يعني تخريب اموال و قتل) عنوان مي كنند. عده ديگري از نظريه پردازان نيز به نقش يادگيري در پرخاشگري معتقد بوده و مخالف ذاتي بودن آن هستند. علت پرخاشگري چيست؟ در واقع فرد با رفتار پرخاشگرانه در مقابل ناكامي تا حدودي تسكين پيدا مي كند كه معمولا بعد از اين تسكين موقتي ( به جاي چاره انديشي و حل مسئله)، احساس پشيماني را تجربه خواهد نمود. اما اين كه فرد بعد از ناكامي چه واكنشي نشان دهد تا حد زيادي به نوع تربيتي كه در خانواده داشته بستگي دارد. تحقيقات نشان داده است كه كودكان پرخاشگر معمولا والدين پرخاشگري دارند كه از آن ها الگوبرداري كرده اند. رفتار پرخاشگرانه ممكن است توسط ديگران و به خصوص در كودكي تقويت شده باشد. اين كه بچه اي بعد از دعوا يا رفتار خشونت بار توسط والدين يا خواهر برادر هاي بزرگ تر تشويق شود و از رفتار پرخاشگرانه ي او به عنوان يك رفتار شجاعانه ياد شود، مسلما باعث تقويت و ايجاد يك ذهنيت مثبت نسبت به اين رفتار خواهد شد. تحقيقات نشان داده كه بازي هاي رايانه اي بخصوص در دانش آموزان منجر به افزايش رفتارهاي پرخاشگري در روابط شان با دوستان و محيط خانوادگي( خواهر و برادرها) مي شود. نقش وراثت نيز در خصوصيات شخصيتي و رفتار پرخاشگرانه موضوعي است كه مورد قبول بسياري از نظريه پردازان مي باشد. انواع پرخاشگري در روانشناسي aggressive تهاجمي Goldstein, A.P.. (2004). The Psychology of Group Aggression. 10.1002/0470013451. دسته بندي ديگر نيز به صورت زير است: پرخاشگري جسماني چيست منبع:كانون مشاوران ايران-پرخاشگري چيست و انواع پرخاشگري در روانشناسي pdf ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
كودكان ويژگي هاي فيزيكي والدينشان را به ارث مي برند، ولي دانشمندان در رابطه با به ارث بردن ويژگي هاي شخصيتي والدين توسط كودكان كمتر مطمئن هستند. برخي از ويژگي هاي شخصيتي كه در كودكان ظاهر مي شوند پايه ي ژنتيكي دارند، ولي در شكل گيري شخصيت چندين ژن نقش دارند. محيط نيز در شكل گيري رشد ويژگي هاي شخصيتي نقش دارند. با وجود اينكه ممكن است كودك شما در برخي ويژگي هاي شخصيتي گرايش ژنتيكي نشان دهند با اين حال اين ويژگي ها زماني خود را نشان مي دهند كه محيط شرايط لازم براي بروز صفات مرتبط با اين ژن ها را فراهم سازد. ژنتيك و شخصيت تاثير وراثت در مقابل تاثير محيط
صفات خانوادگي منبع:كانون مشاوران ايران-آيا كودكان شخصيت والدينشان را به ارث مي برند؟ ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
در اين مقاله نكاتي مطرح مي شود كه اين كار را براي كودكان و والدين آسان تر مي كند آماده سازي فرزندتان براي سال تحصيلي جديد اخرين هفته ي تابستان در حال سپري شدن است و سال تحصيلي جديد در پيش است. شما نمي توانيد منتظر بمانيد كه فرزندتان خود به خود خودش را براي سال تحصيلي جديد آماده كند و نظم و ترتيب قبل را در پيش بگيرد. در اينجا نكاتي مطرح مي شود كه شما به وسيله ي آن مي توانيد اين كار را راحت تر انجام دهيد: بازگشت به مدرسه هميشه يك جابه جايي و انتقال مهم تلقي مي شود. كودكاني كه براي اولين بار مي خواهند وارد مدرسه شوند و يا كودكاني كه مي خواهند به مدرسه ي جديدي وارد شوند بايد خود را با شرايط جديدي سازگار كنند، حتي رفتن به كلاس بالاتر نيز براي كودك مسائلي را پيش رو دارد مانند روبرو شدن با سطح تحصيلي بالاتر و درس هاي علمي تر، معلم جديد، و يك دايره ي اجتماعي متغير. خبر خوب اين است كه با مقداري آماده سازي و سازماندهي شما مي توانيد اخرين هفته ي تابستان را براي كودكتان لذت بخش كنيد و اولين هفته ي تحصيلي را براي خودتان و فرزندتان آسان تر سازيد. در اينجا چگونگي اين كار بيان مي شود: ۱- از اينكه كودكتان با مدرسه اش آشناست اطمينان حاصل كنيد اگر كودكتان سال قبل نيز در همين مدرسه بوده است اين خيلي خوب است ! شما تنها لازم است تغييراتي را كه امسال اتفاق مي افتد را براي كودكتان توضيح دهيد. «حالا تو اولين سطح تحصيلي ات را شروع مي كني، تو بايد در زمين بازي بچه ها بازي كني، و با بچه هاي ديگر در سالن ناهار خوري غذا بخوري.» «حالا تو سال سومي هستي، تو هر روز بايد تكاليفت را انجام بدهي.» «حالا تو وارد دوره ي راهنمايي شده اي، تو خودت بايد به مدرسه بروي. نياز است كه با هم رد شدن از خيابان را تمرين كنيم.» ولي اگر اين اولين سال تحصيلي كودكتان باشد، پس لازم است كه شما با كودكتان به انجا سر بزنيد. حتي اگر اين آشناسازي ابتدايي يك روز قبل از شروع مدرسه باشد، به مدرسه برويد و با محيط آن آشنا شويد. اگر مي توانيد وارد زمين بازي شويد، اين يك مزيت است كه كودكتان را با آنجا آشنا كنيد. و اگر نمي توانيد وارد زمين بازي شويد از پشت حصار زمين را به او نشان دهيد و او را نسبت به آن هيجان زده كنيد. اگر ساختمان مدرسه باز است، با همديگر وارد مدرسه شده و مكان هاي به خصوص مدرسه را با يكديگر بررسي كنيد. به كتابخانه سر بزنيد، وارد يكي دو تا از كلاس ها شويد، از سرويس بهداشتي آنجا استفاده كنيد (نياز است كه احساس امنيت نسبت به اين مكان را در فرزندتان به وجود بياوريد) با انجام اين كار به موفقيتي بزرگي دست پيدا مي كنيد. ممكن است شما فقط بتوانيد وارد دفتر مدرسه شويد، شما مي توانيد در دفتر توضيح دهيد كه كودكتان تازه وارد اين مدرسه شده است و مي خواهد با محيط مدرسه آشنا شود و مكان هاي آن را بشناسد، و كاركنان مدرسه را به كودكتان معرفي كنيد، هر چه كودكتان بيشتر با محيط مدرسه آشنا شود ترس از ناشناخته ها در او كمتر مي شود و در اولين روز مدرسه احساس راحتي بيشتري را خواهد داشت.
۲- از هر فرصتي براي آشنايي بيشتر كودك استفاده كنيد بسياري از مدارس براي كودكاني كه اولين بار وارد آن مدرسه مي شود موقعيت هايي را تدارك مي بينند كه كودك بتواند با آنجا آشنا شود. اگر مدرسه برنامه ي خاصي براي اين منظور ندارد، از آنها بخواهيد كه يك روز شما و كودكتان قبل از شروع مدرسه به آنجا برويد و با معلم جديد ملاقات داشته باشيد. معلم ها قبل از شروع مدرسه مشغول آماده كردن اتاقشان هستند، ولي هر معلم باتجربه اي از ملاقات با يك دانش اموز جديد و به وجود آوردن احساس خوب در دانش آموز خوشحال مي شود، معلم ها مي دانند كه بايد به دانش آموزانشان براي شروع سال تحصيلي جديد كمك كنند. ۳- كاري كنيد كه كودك راحت تر با معلمش ارتباط برقرار كند همه ي كودكان نياز دارند كه از ارتباط با معلمشان در كلاس درس احساس راحتي كنند. تا زماني كه اين مشكل حل نشود كودك براي يادگيري آماده گي ندارد. معلمهاي با تجربه اين مسئله را مي دانند و شرايطي را مهيا مي كنند كه دانش آموز از نظر احساسي براي شروع سال تحصيلي جديد آماده گي لازم را به دست بياورد. قطعا، اگر شما شرايطي را فراهم كنيد كه كودك با معلم بيشتر آشنا شود، هر كاري كه مي توانيد در اين زمينه انجام دهيد: راه هاي زيادي براي اينكه كودكتان بتواند معلمي را كه قبلا نديده را بشناسد و اين احساس در او به وجود آيد كه او را مي شناسد. زماني كه مشخص شد كه كودكتان در كدام كلاس بايد به ادامه ي تحصيل بپردازد شروع به صحبت كردن در مورد معلمش كنيد تا كودك بتواند تصوري از معلمش داشته باشد. « زماني كه تو در كلاس خانم اصغري هستي من شرط مي بندم كه او شما را تحت تاثير قرار مي دهد» «من مطمئنم كه خانم اصغريبراي بچه ها كتاب داستان مي خواند، او حتي ممكن است كتاب مورد علاقه ات را بخواند، و ما بهتر است كه كتاب مورد علاقه ات را به آنجا ببريم.» اگر شما مي توانيد تصويري از خانم اصغري تهيه كنيد و عكس او را بالاي يخچال بگذاريد و براي آشنا شدن كودك با او با آن تصوير حرف بزنيد. «خانم اصغري شما مهربانترين معلم هستيد و من مي دانم كه قرار است شما و سارا همديگر را دوست داشته باشيد!» اگر شما كودكان ديگري كه در كلاس خانماصغري هستند را مي شناسيد، از انها بخواهيد كه به چه چيزي در مورد خانم اصغري علاقه مند هستند. كودكتان را تشويق كنيد كه براي خانم اصغري نقاشي بكشد و در اولين روز مدرسه آن را به او بدهد، و براي او يك سيب قرمز براق ببر. نكته اين است كه اصلا مهم نيست كه خانم اصغري چه جور معلمي است. كودك شما احساس خوبي نسبت به او خواهد داشت و معلمش نيز به اين احساس پاسخ مثبت خواهد داد. اگر شما متوجه شديد كه كودكتان در اولين روز مدرسه نمي تواند با معلمش ارتباط برقرار كند، سعي كنيد بلافاصله بين كودكتان و معلمش ارتباط برقرار كنيد. فقط به معلم توضيح دهيد كه كودكتان قبل از شروع مدرسه هيجان زده بود ولي حالا به نظر مي رسد كه هنوز نتوانسته با اين مسئله كنار بيايد. شما اميدوار هستيد كه معلم بتواند شرايط ويژه اي را براي برقراري ارتباط با كودكتان به وجود بياورد و احساسي در كودك به وجود بيايد كه انگار در خانه است. تقريبا همه ي معلم ها اين شرايط را مي شناسند و اگر شما به درستي از معلم درخواست كنيد او توجه ويژه اي را در اولين هفته ي مدرسه نسبت به كودكتان خواهد داشت. دخترم نسبت به شروع كلاس چهارم هر روز احساس بدي داشت تا زماني كه من با معلمش صحبت كردم؛ يك هفته بعد او عاشق معلمش شد و نمي توانست و بي صبرانه صبح مي خواست كه به مدرسه برود. ۴- اسان كردن برقراري ارتباط فرزندتان با بچه هاي ديگر در مدرسه كودكان هميشه در مورد معلم جديدشان مضطرب هستند، ولي در صورتي كه آنها ديگر همكلاسي هايشان را بشناسند، آنها احساس راحتي بيشتري مي كنند. اگر شما تازه وارد شهري شده ايد، سعي كنيد با ديگر كودكان كه در همسايگي شما هستند آشنا شويد.اغلب مدارس مايلند كه آشنايي بيشتري به وجود بياورند، سعي كنيد كه قبل از شروع مدرسه كودكتان با ديگر دانش آموزان ارتباط برقرار كند و با آنها آشنا شود. حتي اگر كودكتان در مدرسه تازه وارد نيست، سعي كنيد كاري كنيد شرايطي به وجود آوريد كه كودكتان با بچه هاي ديگر بازي كند و در اين صورت كودكتان در اولين روز مدرسه حتي اگر در تمام تابستان اين بچه ها را نديده باشد راحت تر مي تواند با آنها ارتباط برقرار كند. اگر شما مي توانيد شرايطي را فراهم كنيد كه كودكتان در اولين روز مدرسه با كودك ديگر به مدرسه برود، حتي اگر آنها در يك كلاس نيستند، اين كار باعث مي شود كه ترس كودك نسبت به مدرسه كمتر شود. منبع:كانون مشاوران ايران-بازگشت به مدرسه يك جابجايي مهم براي كودك ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
پنج نشانه اصلي كه نشان مي دهد كودك شما داراي اضطراب جدايي است و برخي از مواردي كه بايد براي كمك به آن در در نظر بگيريد در اين مقاله ذكر شده است: ۱. كودك شما وقتي از اتاق بيرون مي آيد گريه مي كند اين به اين دليل است كه آن ها تازه ياد مي گيرند كه اشياء و افراد آشنا را بشناسند و در اطراف آن ها احساس داشته باشند اما هنوز متوجه نمي شوند كه فقط به اين دليل كه نمي توانند ديگران را ببينند، به اين معني نيست كه آنجا حضور ندارند. بنابراين زمان مناسبي است تا به كودك خود نشان دهيد كه دوباره ظاهر خواهيد شد. بازي «دالي» را با كودك خود تمرين كنيد و از اين دوران در زندگي او لذت ببريد. وقتي كودكان بزرگتر مي شوند، به مرور ياد مي گيرند كه والدين آن ها هميشه باز خواهند گشت و به مرور به افرادي كه از آن ها مراقبت كرده و نيازهاي آن ها را برطرف مي كنند، اعتماد لازم را پيدا مي كنند. ۲. با ديدن مكان ها و چهره هاي جديد دچار استرس مي شوند ترس از مكان هاي ناشناخته يكي از رايج ترين عوامل اضطراب آور است. راه مبارزه با اين امر اين است كه كودك خود را تا جايي كه مي توانيد براي مكان هاي جديد آماده كنيد. به آن ها بگوييد كجا مي رويد. آماده كردن آن ها براي مكان هاي جديد ميتواند شامل نشان دادن عكسهايي از مكان، افراد آنجا و در صورت امكان، توصيف فعاليتها در آن مكان كنيد. آماده سازي كليدي است، دانستن اينكه آن ها از افراد جديد چه انتظاراتي مي توانند داشته باشند نيز مهم است. گفتگوهاي قبلي در مورد رفتار مورد انتظار آن ها و ارتباط با ساير افراد اطرافشان مي تواند آن ها را توانمند كند. ۳. اضطراب هنگام خواب كودك ممكن است از تاريكي بترسد زيرا نمي تواند در تاريكي بسياري از چيزها را ببيند بنابراين به آن ها اطمينان دهيد كه چيزي براي ترس وجود ندارد. بنابراين دورنماي تنها خوابيدن براي كودك مي تواند اضطراب آور باشد. نشانه هايي كه كودك شما اين را تجربه مي كند ممكن است شامل بي ميلي به خوابيدن، امتناع از رفتن به رختخواب يا گريه و رفتار عصباني باشد. كارهايي وجود دارد كه مي توانيد براي كمك به آنها انجام دهيد: يك روال آرامش بخش، قابل پيش بيني قبل از خواب ايجاد كنيد. كودكان مبتلا به اضطراب جدايي ممكن است به دليل تجربيات منفي دچار اين مشكل شده باشند. اگر جدا شدن از شما براي فرزندتان سخت است، تمايلي به ترك خانه ندارند، يا زماني كه زمان رفتن به جايي است احساس بيماري مي كنند، احتمالا يك تجربه منفي را تجربه كرده است. مانند بسياري از جنبه هاي ديگر فرزندپروري، ما بايد خطوط ارتباطي را باز نگه داريم. اين همچنين ميتواند به معناي دسترسي به يك مشاور كودك باشد كه بچههاي ما نيز بتوانند به او اعتماد كنند. تقويت رفتارهاي منفي پيرامون اضطراب جدايي يكي از دام هايي است كه ما به عنوان والدين ممكن است در آن گرفتار شويم. تسليم شدن به كج خلقي يا اضطراب بدون تحقيق مي تواند باعث شود فرزندانمان احساس امنيت كمتري كنند. اين به اين دليل است كه تمام كنترل را در دستان آن ها قرار مي دهيم. آن ها به ما نياز دارند كه آن ها را راهنمايي كنيم، از آن ها حمايت كنيم و بدانيم كه هميشه در كنار ما امن هستند. راهكارهاي كاهش اضطراب صحبت از اتفاق منفي منبع:كانون مشاوران ايران-۵ نشانه كه كودك شما اضطراب جدايي دارد ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
خواسته هاي مردان در دوران نامزدي مي تواند به شما كمك كند كه همسر خود را وابسته سازيد و رابطه سالم و موفقي را پايه ريزي كنيد. دو نفر ممكن است پيش از ازدواج، نامزد كنند .نامزدي ممكن است به دوره پس يا پيش از عقد گفته شود كه در آن زوجين به شناخت بيش تر از يكديگر مي رسند. بنابراين دوران نامزدي يا در قالب صيغه محرميت و يا در قالب عقد است. در صورتي كه صيغه محرميت ميان زوجين خوانده شود توصيه مي شود از رابطه جنسي خودداري كنيد و تنها به شناخت بيش تر نسبت به يكديگر بپردازيد و به ياد داشته باشيد كه شناخت در اين زمان بيش ترين اهميت را در كيفيت رابطه شما خواهد داشت. آيين خواستگاري در ايران يك سنت قديمي مي باشد كه از چند صد سال پيش رواج داشته است. در گذشته معمول بود كه شوهر آينده با پدر عروس در مورد شرايط ازدواج مذاكره مي كردند و شناخت زوجين نسبت به يكديگر بسيار كم بود به طوري كه پس از ازدواج مي توانستند يكديگر را ببينند! و با هم گفت و گو كنند. نامزدي چيست؟ اينكه خانواده زوج جشن نامزدي ترتيب مي دهند يا نه، اغلب به پيشينه فرهنگي آن ها بستگي دارد. در كشورهايي مانند هند، تركيه و ايران جشن هاي بعد از نامزدي سنت مهمي مي باشد.
2. ميل به خانه و فرزندان 3. رابطه جنسي 4. اخلاق خوب 5. اعتماد 6. احترام 7. نشان دادن عشق 8. غرغر نكنيد به طور مثال اگر همسرتان دير مي رسد غرغر نكنيد و به او نگوييد « چقدر دير اومدي، چرا هرچي زنگ ميزنم جواب نميدي، خريدم كه انجام ندادي…» اين كار باعث مي شود علاوه بر اين كه شما از چشمش مي افتيد ديگر علاقه اي هم نداشته باشد كه به خانه يا نزد شما بيايد. 9.نشان دهيد كه او را مرد زندگي مي دانيد اگر دوست دارد هميشه پول رستوران را پرداخت كند بيش از تعارف پيش نرويد به جاي آن مي توانيد بليط سينما تهيه كنيد يا در جايي ديگر جبران كنيد. منبع:كانون مشاوران ايران-13 خواسته هاي مردان در دوران نامزدي ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
تاثير افسردگي بر بدن و ذهن. افسردگي يك بيماري رواني جدي اما نسبتاً شايع است كه افراد را در هر سني مي تواند تحت تاثير قرار دهد. عدم تعادل شيميايي مغز ممكن است به افسردگي كمك كند، اختلال در ساير نواحي مغز، مانند هيپوكامپ، نيز باعث ايجاد افسردگي مي شود. علائم افسردگي رايج شامل خستگي، تغييرات اشتها و كمبود انرژي و لذت است، البته هيچ درمان مشخصي براي افسردگي وجود ندارد، اما با دارو و درمان قابل درمان است و بستگي به شرايط فرد دارد. افسردگي مي تواند بيشتر جنبه هاي زندگي افراد را تحت تاثير قرار دهد و حتي باعث بيماري هاي جسماني نيز بشود. تاثير افسردگي بر بدن و ذهن درك ما از افسردگي در حال تكامل است. هر فردي با هر سن، جنسيت، نژاد، توانايي يا پيشينه فرهنگي ممكن است به افسردگي مبتلا شوند و اين يك مشكل جدي است: طبق داده هاي موسسه ملي سلامت روان، طي دهه هاي گذشته، خودكشي در ايالات متحده به دليل افسردگي افزايش يافته است. علاوه بر اين، سازمان بهداشت جهاني افسردگي را به عنوان عامل اصلي ناتواني در سراسر جهان نام برده است. عدم تعادل شيميايي مغز انتقال دهنده هاي عصبي، مانند دوپامين، سروتونين و نوراپي نفرين، همگي عملكردهاي متفاوتي دارند اما پيام هاي شيميايي را بين نورون هاي مغز ارسال مي كنند و در خلق و خوي افراد در هر لحظه نقش دارد. چند راه وجود دارد كه عدم تعادل ممكن است رخ دهد. سلول هايي كه پيام هاي شيميايي را دريافت مي كنند ممكن است پذيراي آن نباشند، يا مغز ممكن است مقادير كمتري از انتقال دهنده هاي عصبي خاص را نسبت به مقدار مطلوب توليد كند. انتقال دهنده هاي عصبي به طور منظم در طي فرآيندي به نام بازجذب جذب نورون ها مي شوند كه انتقال دهنده هاي عصبي را از انتقال پيام هاي خود باز مي دارد. اگر مغز اساساً انتقال دهنده هاي عصبي را خيلي سريع “پاكسازي” كند، ممكن است عدم تعادل رخ دهد. آريان مي گويد، اين انواع مختلف عدم تعادل مي تواند تا حدي توضيح دهد كه چرا افسردگي در هر فردي متفاوت است و چرا برخي افراد به انواع خاصي از درمان پاسخ بهتري مي دهند. درمان افسردگي در آمريكا آميگدال كه در اعماق مركز مغز قرار دارد، در بسياري از پاسخهاي احساسي از جمله فعال كردن مغز و پاسخ ترس بدن نقش دارد. اين ناحيه تمايل به افزايش فعاليت در افراد مبتلا به افسردگي دارد. تحقيقات همچنين نشان داده است كه برخي از نواحي مغز در افراد مبتلا به افسردگي مزمن كوچك ميشوند بنابراين عملكرد كمتري دارند. اين نواحي شامل هيپوكامپ است كه در حافظه بلند مدت نقش دارد و تالاموس كه چرخه خواب و بيداري را تنظيم مي كند و ورودي حسي و حركتي را كنترل مي كند. توجه به اين نكته مهم است كه در حالي كه عدم تعادل شيميايي و ساير مكانيسم هاي مغز در افسردگي به تنهايي باعث افسردگي نمي شوند. ژنتيك، تجربيات آسيب زا، شرايط پزشكي، استرس مزمن و حتي ويژگي هاي شخصي مي تواند فرد را بيشتر در معرض ابتلا به افسردگي قرار دهد. برخي افراد از نظر عاطفي واكنشپذيرتر هستند، اين به تنهايي لزوماً به اين معني نيست كه آن ها به يك بيماري رواني مبتلا خواهند شد، اما ممكن است در معرض خطر بيشتري قرار بگيرند. تاثير افسردگي بر بدن و ذهن مشاورانه منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-چگونه افسردگي بر بدن و ذهن شما تأثير مي گذارد؟ ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
درمان افسردگي با گياهان دارويي، داروهاي گياهي ضد افسردگي و شادي آور آيا درمان افسردگي با گياهان دارويي امكان پذير مي باشد؟ افسردگي يك نوع اختلالات رواني مي باشد كه به خاطر آن فعل و انفعالات شيميايي مغز دستخوش تغيير مي شود و فرد از نظر رواني با مشكلات گسترده اي رو به رو مي شود كه مي توان به موارد زير اشاره كرد: خلق پايين در ادامه اين مقاله توضيحاتي در مورد درمان افسردگي و گياهان دارويي بيان مي شود پس تا انتها اين مقاله را مورد مطالعه قرار دهيد. درمان افسردگي با گياهان دارويي، حقيقت يا فريب؟ زماني كه فرد به اختلال افسردگي دچار مي شود حداقل به مدت ۲ هفته پياپي احساس غم شديدي دارد و نمي تواند از زندگي اش لذت ببرد علاوه بر اين شخصي كه مبتلا به افسردگي است علاوه بر مشكلات خلقي، علائم ديگري را تجربه مي كند كه عبارت اند از: مشكلات خواب از زمان گذشته تا به امروز براي درمان افسردگي روش هاي متفاوتي بيان شده است كه كارايي هر كدام از آن ها با استفاده از تحقيقات علمي مورد بررسي قرار گرفته است، امروزه خط اول درمان افسردگي روش روان درماني به كمك رويكرد شناختي رفتاري مي باشد. اين روش درماني زماني كه با داروهاي ضد افسردگي تركيب شود، مي تواند به پايدارترين نتايج منتهي شود در اين ميان از گياهان دارويي نيز استفاده مي كنند و از آن ها به عنوان روش هاي كمكي بهره مي برند اما بايد توجه داشته باشند كه گياهان دارويي به تنهايي كافي نمي باشد و نمي تواند جايگزين مراجعه به روانشناس و يا روانپزشك باشند. تاثير افسردگي بر بدن و ذهن گياه اسطوخدوس منبع:مركز مشاوره و روانشناسي مشاورانه-درمان افسردگي با گياهان دارويي، داروهاي گياهي ضد افسردگي و شادي آور ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ][ ۵۳ ][ ۵۴ ][ ۵۵ ][ ۵۶ ][ ۵۷ ][ ۵۸ ][ ۵۹ ][ ۶۰ ][ ۶۱ ][ ۶۲ ][ ۶۳ ][ ۶۴ ][ ۶۵ ][ ۶۶ ][ ۶۷ ][ ۶۸ ][ ۶۹ ][ ۷۰ ][ ۷۱ ][ ۷۲ ][ ۷۳ ][ ۷۴ ][ ۷۵ ][ ۷۶ ][ ۷۷ ][ ۷۸ ][ ۷۹ ][ ۸۰ ][ ۸۱ ][ ۸۲ ][ ۸۳ ][ ۸۴ ][ ۸۵ ][ ۸۶ ][ ۸۷ ][ ۸۸ ][ ۸۹ ][ ۹۰ ][ ۹۱ ][ ۹۲ ][ ۹۳ ][ ۹۴ ][ ۹۵ ][ ۹۶ ][ ۹۷ ][ ۹۸ ][ ۹۹ ][ ۱۰۰ ][ ۱۰۱ ][ ۱۰۲ ][ ۱۰۳ ][ ۱۰۴ ][ ۱۰۵ ][ ۱۰۶ ][ ۱۰۷ ][ ۱۰۸ ][ ۱۰۹ ][ ۱۱۰ ][ ۱۱۱ ][ ۱۱۲ ][ ۱۱۳ ][ ۱۱۴ ][ ۱۱۵ ][ ۱۱۶ ][ ۱۱۷ ][ ۱۱۸ ][ ۱۱۹ ][ ۱۲۰ ][ ۱۲۱ ][ ۱۲۲ ][ ۱۲۳ ][ ۱۲۴ ][ ۱۲۵ ][ ۱۲۶ ][ ۱۲۷ ][ ۱۲۸ ][ ۱۲۹ ][ ۱۳۰ ][ ۱۳۱ ][ ۱۳۲ ][ ۱۳۳ ][ ۱۳۴ ][ ۱۳۵ ][ ۱۳۶ ][ ۱۳۷ ][ ۱۳۸ ][ ۱۳۹ ][ ۱۴۰ ][ ۱۴۱ ][ ۱۴۲ ][ ۱۴۳ ][ ۱۴۴ ][ ۱۴۵ ][ ۱۴۶ ][ ۱۴۷ ][ ۱۴۸ ][ ۱۴۹ ][ ۱۵۰ ][ ۱۵۱ ][ ۱۵۲ ][ ۱۵۳ ][ ۱۵۴ ][ ۱۵۵ ][ ۱۵۶ ][ ۱۵۷ ][ ۱۵۸ ][ ۱۵۹ ][ ۱۶۰ ][ ۱۶۱ ][ ۱۶۲ ][ ۱۶۳ ][ ۱۶۴ ][ ۱۶۵ ][ ۱۶۶ ][ ۱۶۷ ][ ۱۶۸ ][ ۱۶۹ ][ ۱۷۰ ][ ۱۷۱ ][ ۱۷۲ ][ ۱۷۳ ][ ۱۷۴ ]
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |